April - 2026

   


Oorlog:
Het volk, dat zelf niet koos, voor het voeren van oorlogen, wordt wel geacht meer militair te gaan denken, en offers daarvoor te brengen. En niet alleen maar: geacht. Het volk zal worden gedwongen om de offers te brengen.
En om dat af te dwingen, zal men ook alle middelen inzetten.

En het blijft niet alleen bij het direct financieel aanpakken van de burgers. We worden ook maar geacht comfortverlies te accepteren.
En om een stukje van dat comfortverlies te duiden, sprak: D66 minister: Elanor Boekholt-O’Sullivan (Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening), in een interview met een Britse krant, onder meer al over: Douchemuntjes en
manieren om stroomgebruik tijdens piekuren te beperken- tot zelfs enkele uren per dag gewoon helemaal geen stroom.

Nu kwam ze daar onder druk, wel van terug. Maar er wordt dus zo gedacht.

Als het trouwens echt concreet oorlog zou worden ook in Nederland ? En even als voorbeeld: vijandige grondtroepen trekken zwaar gewapend met een volledig mandaat, ook voor: License to Kill, ons land binnen ? Dan wordt door eigen (Lokaal) bestuur, naar alle waarschijnlijkheid, eerst door henzelf oorlog gevoerd tegen het eigen volk !

Wellicht zelfs ook nog tot verbazing, van welke, ons land ook maar binnendringende vijand, wordt san namelijk eerst door eigen volk in machtsposities, het eigen volk tot op het bot aangepakt, gekneveld, vastgelegd. En dat als eerste, in: financieel opzicht. Qua bezittingen en vermogen. Daar is men, terwijl de door mij geschetste voorbeeld oorlogssituatie zich nog niet voordoet, nu al steeds meer mee bezig.
Overdreven scenario ?
Op z'n minst bestaat de beeldvorming.

En dan het begrip verdedigen:
Nóg erger, dan compleet afgemaakt, vernietigd te worden door welke vijand en op welke manier dan maar ook ! Dat zal voor 'onze' bestuurders zijn (Landelijk en: Lokaal), dat mensen zich (In dé situatie zoals ik schetste), zichzelf kunnen verdedigen.
Zelfs ook in omstandigheden zoals ik aangaf, zal men bijvoorbeeld ook de wapenwet (Tijdelijk !), niet versoepelen.
Terwijl ook daarvoor, juist in zulke omstandheden, iets te zeggen zou zijn.

Burgers die zichzelf kunnen verdedigen ? Nooit !
Niets waaraan men inmiddels zo'n broertje dood heeft, dan aan dat.
Dus zelfs in ook zulke omstandigheden, dan zál- en moet: 'Eigen rechter', spelen, 100% voorkomen worden. Het zal voor de gewone burgers dus in welke omstangheden dan maar ook verboden blijven om zichzelf te verdedigen. Want na de oorlog zul je dan als iemand worden gezien, die strafbare handelingen gepleegd heeft.

En nu hoor ik mensen al denken: "Wapenwet versoepelen ? Ja maar. Tsjonge. Daar noem je ook nogal even wat".
Dat besef ik mij ook terdege. Dan noem ik inderdaad ook nogal wat. Klopt.
Maar, zoals ik al aangaf: in een- en voor een situatie, zoals ik schetste. Tijdelijk dus.
Denk bijvoorbeeld, ook eens aan, door de meesten van ons toch het 'gewaardeerde': Verzet, in: WO II. Wat, als die alles zonder wapens had moeten doen ?

Maar het meest erge hieraan is, dat is, dat ook in de omstandheden die ik schetste, een overgrote meerderheid van het Nederlandse volk, ook dit- en alle maatregelen- en ingrepen in hun eigen leven, helemaal prima en zelfs logisch vindt.  Een meerderheid wordt zelfs kwaad als je er op ongeveer zo een manier over begint.
En vooral die houding !

En wat het voeren van oorlogen verder betreft: de enige concessie die men meestal aan het volk doet, dat is hen vertellen dat het oorlog voeren, voor de goede zaak is. Maar wat is die goede zaak dan ? Op een enkele uitzonderlijke uitzondering na, is die er meestal niet. En naar alle waarschijnlijkheid krijgen we ook daarom, naast welbekende dooddoeners, daarvoor dan ook geen echt goede uitleg.
 
Verder kun je je ook nog afvragen of de vijand wel echt, als vijand bestond- of dat ie (Door bepaalde belangen, van ???), gecreëerd is ?
Dat ook nog.
En er zijn nog veel meer vragen te stellen.

Bovenstaande komt natuurlijk vrij negatief over. Begrijp ik.
Maar in hoeverre, sla ik de plank mis ?



En dan nog even over: Donald Trump:
Even los van alles wat je van hem kunt vinden...

We mogen hopen, dat ie voor de wereldbuhne toneel speelt, wat zijn stabiliteit betreft. En dat er wel degelijk een plan achter zijn wisselvalligheid en voor de buhne, domme uitspraken zit, wat betreft de oorlog tegen: Iran. En dat ie daar wel degelijk een "goed" plan voor heeft, wat echt volgens een "geheim", schema/plan verloopt.

Zo niet ? (En helaas sluit ook ik niet uit dat die kans bestaat !), dan schat ik zo in dat we voor een lange tijd, zeker minstens tot aan de nieuwe Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2028 slecht af zijn.

En dan de: Democraten in Amerika.
Ook los van wat je van hen vindt:
Voor- en tegenstanders, verwachten toch wel, dat zij nu wél bezig zijn, met het op tijd kijken- en klaarstomen van een goede kandidaat uit hun gelederen.
Iets wat ze, om mij onbegrijpelijke redenen nalieten in de vierjaarsperiode van: Joe Biden.
Dat zou nu toch zeker een: Leerschool voor ze geweest moeten zijn.