|
Oorlog:
Het volk, dat zelf niet koos, voor het voeren
van oorlogen, wordt wel geacht meer militair te
gaan denken, en offers daarvoor te brengen. En
niet alleen maar: geacht. Het volk zal worden
gedwongen om de offers te brengen.
En om dat af te dwingen, zal men ook alle
middelen inzetten.
En het blijft niet alleen bij het direct
financieel aanpakken van de burgers. We worden
ook maar geacht comfortverlies te accepteren.
En om een stukje van dat comfortverlies te
duiden, sprak: D66 minister: Elanor Boekholt-O’Sullivan
(Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke
Ordening), in een interview met een Britse krant,
onder meer al over: Douchemuntjes en
manieren om stroomgebruik
tijdens piekuren te beperken- tot zelfs enkele
uren per dag gewoon helemaal geen stroom.
Nu kwam ze daar onder druk, wel van terug. Maar
er wordt dus zo gedacht.
Als het trouwens echt concreet oorlog zou worden
ook in Nederland ? En even als voorbeeld: vijandige grondtroepen
trekken zwaar gewapend met een volledig mandaat,
ook voor: License to Kill, ons land binnen ? Dan
wordt door eigen (Lokaal) bestuur, naar alle waarschijnlijkheid, eerst door
henzelf oorlog gevoerd tegen het eigen volk !
Wellicht zelfs ook nog tot verbazing, van welke, ons
land ook maar binnendringende vijand, wordt san
namelijk
eerst door eigen volk in machtsposities, het
eigen volk tot op het bot aangepakt, gekneveld,
vastgelegd. En dat als eerste, in: financieel
opzicht. Qua bezittingen en vermogen. Daar is
men, terwijl de door mij geschetste voorbeeld
oorlogssituatie zich nog niet voordoet, nu al
steeds meer mee bezig.
Overdreven scenario ?
Op z'n minst bestaat de beeldvorming.
En dan het begrip verdedigen:
Nóg erger, dan compleet afgemaakt,
vernietigd te worden door welke vijand en op
welke manier dan maar ook ! Dat zal voor 'onze'
bestuurders zijn (Landelijk en: Lokaal), dat
mensen zich (In dé situatie zoals ik schetste),
zichzelf kunnen verdedigen.
Zelfs ook in
omstandigheden zoals ik aangaf, zal men bijvoorbeeld ook de
wapenwet (Tijdelijk !), niet versoepelen.
Terwijl ook daarvoor, juist in zulke
omstandheden, iets te zeggen zou zijn.
Burgers die zichzelf kunnen verdedigen ? Nooit !
Niets waaraan men inmiddels zo'n broertje dood
heeft, dan aan dat.
Dus zelfs in ook zulke
omstandigheden, dan zál- en moet: 'Eigen rechter',
spelen, 100% voorkomen worden. Het zal voor de
gewone burgers dus in welke omstangheden dan
maar ook verboden blijven om zichzelf te
verdedigen. Want na de oorlog zul je dan als
iemand worden gezien, die strafbare handelingen
gepleegd heeft.
En nu hoor ik mensen al denken: "Wapenwet
versoepelen ? Ja maar. Tsjonge. Daar noem je ook nogal even
wat".
Dat besef ik mij ook terdege. Dan noem ik inderdaad ook nogal wat. Klopt.
Maar, zoals ik al aangaf: in een- en voor een
situatie, zoals ik schetste. Tijdelijk dus.
Denk bijvoorbeeld, ook eens aan, door de meesten
van ons toch het 'gewaardeerde': Verzet, in:
WO II. Wat, als die alles zonder wapens had
moeten doen ?
Maar het meest erge hieraan is, dat is, dat ook
in de omstandheden die ik schetste, een
overgrote meerderheid van het Nederlandse volk,
ook dit- en alle maatregelen- en ingrepen in hun eigen leven, helemaal prima en zelfs logisch vindt.
Een meerderheid wordt zelfs kwaad als je er op
ongeveer zo een manier over begint.
En vooral die houding !
En wat het voeren van oorlogen verder betreft:
de enige concessie die men meestal aan het volk doet,
dat is hen vertellen dat het oorlog voeren, voor
de goede zaak is. Maar wat is die goede zaak dan
? Op een enkele uitzonderlijke uitzondering na,
is die er meestal niet. En naar alle
waarschijnlijkheid krijgen we ook daarom, naast welbekende dooddoeners,
daarvoor dan ook geen echt goede uitleg.
Verder kun je je ook nog afvragen of de vijand wel echt,
als vijand bestond- of dat ie (Door bepaalde
belangen, van ???), gecreëerd is ?
Dat ook nog.
En er zijn nog veel meer vragen te stellen.
Bovenstaande komt natuurlijk vrij negatief over.
Begrijp ik.
Maar in hoeverre, sla ik de plank mis ?
En dan nog even over: Donald Trump:
Even los van alles wat je van hem kunt vinden...
We mogen hopen, dat ie voor de wereldbuhne
toneel speelt, wat zijn stabiliteit betreft. En
dat er wel degelijk een plan achter zijn
wisselvalligheid en voor de buhne, domme uitspraken zit, wat
betreft de oorlog tegen: Iran. En dat ie daar
wel degelijk een "goed" plan voor heeft, wat
echt volgens een "geheim", schema/plan verloopt.
Zo niet ? (En helaas sluit ook ik niet uit dat die
kans bestaat !), dan schat ik zo in dat we
voor een lange tijd, zeker minstens tot aan de
nieuwe Amerikaanse presidentsverkiezingen van
2028 slecht af zijn.
En dan de: Democraten in Amerika.
Ook los van wat je van hen vindt:
Voor- en tegenstanders, verwachten toch
wel, dat zij nu wél bezig zijn, met het op tijd
kijken- en klaarstomen van een goede kandidaat uit hun
gelederen.
Iets wat ze, om mij onbegrijpelijke redenen nalieten in de vierjaarsperiode van:
Joe Biden.
Dat zou nu toch zeker een: Leerschool voor ze geweest moeten
zijn.
|