|
De
oorlog van: Israël en Amerika tegen Iran, is in
het 'sukkel'-stadium, aangekomen. Nog een enkel
raketje hier en een raketje daar. That's it.
Of de Iraanse bevolking daar wel echt iets mee
opschiet ?
Ikzelf, denk het niet eigenlijk.
In mijn visie had zeker in eerste instantie, en
zeker na het bloedbad van januari 2026 onder
demonstranten in Iran, die zelfs bij
tienduizenden neergeschoten werden, de: "Bevrijding",
van het volk, van dat Iraans, Islamitische
Regime, inclusief die: Nationale Garde het doel
moeten zijn. Zou dat gelukt zijn ? Dan was, voor
zover ik het zie, daarna het kernwapen programma
ook beter te tacklen. Maar het lijkt erop,
dat die: "Bevrijding", nu juist geen prioriteit
heeft.
Maar gebeurd dat niet ? Dan zal onder meer het gewone volk in
Iran alleen maar slechter af zijn, met al dit 'gedoe'.
Het is- en blijft overigens ook onbegrijpelijk, dat er van te
voren, niet beter nagedacht is.
En als men Iran dan toch aan wilde vallen ? Dan
lijkt het mijzelf vreemd, dat er in dat
geval van te voren geen betere analyses gemaakt
zijn (Ook ten aanzien van het
supporten van Iran door China en Rusland ! Iets
wat onvergeeflijk is, als dat niet meegenomen
werd in de analyses- en uitzetten van een plan),
en een betere strategie uitgezet.
En dan heb ik het nog niet eens over wat er na,
een: "overwinning ?", zou moeten gebeuren. Je
zou denken dat er inmiddels lessen te trekken
waren geweest uit diverse oorlogen, waaronder
zeker die, in: Irak.
Maar helaas.
"Dom vedan" (Ongeacht alle
consequenties), dat schijnt ook
nu opnieuw het parool te zijn.
Los van alle consequenties voor ons, zoals
oplopende (Brandstof)-
prijzen, onder meer door blokkade Straat van:
Hormuz. Het blijkt dus dat je ook zonder
hersenen, gewoon een oorlog kunt starten,
terwijl niemand om je heen ingrijpt- of
misschien zelf ook hersenloos is ?
Best jammer. En in dit geval dan, specifiek voor het:
Iraanse volk.
Asiel:
Ik vind dat je (Wellicht tot
een bepaalde grens, als blijkt dat het land écht
vol zit ?), mensen hier moet
binnenlaten. Het maakt mij ook niet uit, of het:
oorlogs- of economische 'vluchtelingen', zijn.
Ook wat die laatste categorie betreft, geldt:
als je het op een andere plek echt een stuk
beter kunt krijgen, dan ga je, als dat maar even
kan. Wie van ons, zou dat dan ook niet willen ?
Wil je dan alles maar toelaten hier ? Wordt dan
wel eens gevraagd.
Ikzelf vind (Mijn mening),
dat je: niet... toegelaten moet worden- of terug
moet als je hier al bent, áls jij je hier tegen
de normen, waarden en cultuur van dit land, wat
open voor je stond, gaat verzetten. Of als je
dit land met: "Iets", wilt ondermijnen- of dat
je hier de criminaliteit ingaat- of anderszins
echt onwenselijk gedrag vertoont.
Zelf zou ik willen zeggen: kom je uit een minder
vrij land, naar hier ? Grijp dan hier je kans,
en geniet van de vrijheden hier. Probeer
zo mogelijk (Eventueel met
begeleiding), hier een leven op
te bouwen, waarbij het wel essentieel is dat
Nederlandse werkgevers & cö, je daarbij ook
kansen geven.
Wat mij betreft kan het dat
mensen, organisaties, hulp instanties zoals:
Vluchtelingenwerk, mensen bijstaan in een
asielprocedure, mits dat dan geen verdien
industrie gaat worden. Want of in dat geval, dan
bijvoorbeeld: asieladvocaten (Om
maar eens wat te noemen), dan
wel echt de belangen van de vluchtelingen op het
oog hebben ? Of voor het geld gaan ?
En nog even over een: vol land gesproken.
In 1950 gaf koningin: Juliana aan dat 10 miljoen
mensen het maximum was, wat Nederland aan zou
kunnen.
Nu was dat een andere tijd, met
zeker technisch gezien, minder mogelijkheden dan nu. Dus of je
nu nog voor die: 10 miljoen moet gaan ?
Maar desalniettemin, zou ikzelf liever zien, dat toch, de totale
mix van allerlei soorten mensen in Nederland, op
zo'n pak 'em beet: 15 miljoen was blijven steken.
Inmiddels zien we problemen: Congestie op het
stroomnet, Drinkwaterproblemen dreigen- en het
zou me niet verbazen als er meer aan de hand
was. Mijn inziens problemen, die mede- en onder
meer, ook te maken hebben met het
bevolkingsaantal in dit land. De rekensom is
simpel: hoe meer mensen ? Hoe meer vraag naar
alles.
Maar dat ? Dat blijft in nog te veel gevallen
helaas
een: taboe onderwerp.
|