|
Climate Change ?
13-10-2025:
Nemen we nu eens een batterij (Accu), voor
willekeurig een Elektrische auto:
Onderstaande dekt misschien niet helemaal 100%
de lading, maar komt er zeker wel, heel dicht bij
in de buurt...
Zo'n Accu:
Om die te maken heb je vele tonnen aan steen
nodig voor: Lithium.
Enkele tonnen aan: Cobalt Mineralen.
Enkele tonnen aan mineralen voor: Nikkel.
Veel tonnen: Kopererts.
Honderden tonnen aan grond moet verplaatst
worden om het volgende te verkrijgen:
- Vele kilo's: Lithium.
- Vele kilo's: Mangaan.
- Vele kilo's: Cobalt. (Denk ook aan: kinderen
in de Cobaltmijnen !!!).
- Rond de 200 kilo aan: Aluminium, Staal en
Plastic.
* En ik zal nog wel wat vergeten zijn...
De machine voor grondverzet, die verbruikt per ±
10 uur, ongeveer: 1.000 liter Diesel.
En er moeten nog veel meer milieuonvriendelijke
bewerkingen plaatsvinden.
En dan. Dan heb je misschien ??? Een soort van:
'Zero uitstoot'- auto.
En dan heb ik qua Elektrisch rijden, bij lange
na, nog niet eens alles genoemd.
Hoe goed is dat: Elektrisch rijden eigenlijk,
als je werkelijk eerlijk, alles, van onder
andere ook dit
soort dingen, mee gaat tellen ?
|
|
Klimaatverandering.
Je komt het tegen op Internet: "Wat er ook écht aan de
hand is. En wat je er van kunt vinden, toch vreemd dat klimaatverandering gewacht heeft totdat de globalisten hun
agenda: 2030 helemaal hadden gepland- en klaar
waren om het uit te voeren. En dat maakt
klimaatverandering, en dan het deel wat aan
mensen toegeschreven wordt, er niet
geloofwaardiger op".
Datgene wat ik persoonlijk er wel wat vreemd
aanvind, dat is dat men klimaatverandering
alleen maar denkt op te kunnen lossen als de
burgers (Even zwart/wit), financieel kaalgeplukt
kunnen worden.
Dat de mens voor een deel
verantwoordelijk is voor het klimaatprobleem,
lijkt mijzelf wel iets dat aannemelijk is. Alleen 'moet' je m.i. wel
de vraag stellen van hoe groot ons aandeel dan
is- en voor welk percentage ?
Zomaar een voorbeeldje daarvan, anno:
30-08-2023:
De auto. Toch een van de belangrijkste
uitvindingen van de afgelopen eeuw(en). En iets
dat mensen een ongekende vrijheid gaf- en geeft,
omdat we ons op een makkelijke manier kunnen
verplaatsen. En waarbij ook mensen met een
kleine beurs konden profiteren.
Maar een belangrijke adviseur van het kabinet:
Jan Willem Erisman,
voorzitter van de wetenschappelijke klimaatraad,
die gaf eind augustus 2023 aan, dat de massa van
de auto af moet. "Om een
volledig klimaatneutraal vervoerssysteem te
hebben in Nederland, kunnen de meeste burgers
niet meer in een (eigen) auto rijden.
Van: heilige koe naar: zwart schaap.
* Commentaar:
Dat de auto bij zal dragen aan een beter milieu
? Iedereen snapt wel, dat dát natuurlijk niet
het geval is. Punt. Maar je moet wel
nadelen tegen voordelen afzetten. En er zou niet
alleen naar de auto gekeken moeten worden. In
het kader van klimaat & cö is er, in elk geval,
wat mij betreft, meer waar naar gekeken moet
worden. Onder andere:
- Overbevolking bijvoorbeeld.
- Ondanks bieden werkgelegenheid: wát stoot de
industrie (Wereldwijd) uit ?
- Hoe goed zijn die grote datacenters voor het
klimaat en milieu ?
- Hoe klimaatvriendelijk zijn ook: The Phones,
qua productie en opladen elke dag ?
En er is vast nog veel meer op te noemen...
Gun mensen nog een stukje vrijheid, met hun
auto. Waarbij het begrip: 'vrijheid', inmiddels
sowieso al discutabel is qua alleen al (Nog
verder stijgende) brandstofprijzen, belastingen-
en andere, overige kosten. En over 'vrijheid'
gesproken: als je je er werkelijk in verdiept:
hoe vrij ben je dan nog in een elektrische auto
?
Gun mensen rijplezier- en kijk meer naar andere
zaken.
Op: 22 november, 2023. Dan zijn er weer
verkiezingen.
Advies: stel je op de hoogte van wat politieke
partijen willen. Wat ze aangeven in hun (Verkorte
?), programma's. En stem dan puur daar je
eigen keuze op af. Dus niet, zomaar zonder
nadenken, weer "dom vedan", op die en die partij
stemmen, omdat je dat altijd al deed, maar
analyseer wat ze gedaan hebben, nagelaten hebben-
en n.a.w. wél- of niet voor u gaan doen, straks.
En kijk nu ook eens niet alleen maar, of:
hoofdzakelijk, naar de: 'poppetjes'. Een
wellicht populair overkomend persoon, daarvan
kan de partij op zich een beleid voorstaan, wat
ondanks dat populaire: 'poppetje', een beleid
voert wat niet goed voor u is. En het: 'poppetje',
wat bij u op zich niet populair is, daarvan kan
de partij best eens een beleid voeren wat wél...
goed voor u is.
Bekijk dus wat de partij, de partij... ansich
wil !
In de praktijk van alle dag, zal blijken, dat u
hoofdzakelijk te maken heeft met gevoerd- of te
voeren beleid. En niet met het: 'poppetje'.
|